eerste indruk - Reisverslag uit Udaipur, India van Familie Sanders - WaarBenJij.nu eerste indruk - Reisverslag uit Udaipur, India van Familie Sanders - WaarBenJij.nu

eerste indruk

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Juli 2014 | India, Udaipur

Vandaag vroeg opgestaan en ontbeten voor de anderen er waren, zo zaten we nog even lekker rustig! Toen druppelden langzaam de anderen binnen en hoorden we dat er 5 zieken aan hun kant waren... Om 9.00 uur vertrokken per tuk tuk naar de projecten om kennis te maken, was best nog een stuk rijden vonden we. Daar aangekomen gingen we het eerste lokaal een beetje onwennig in, toen waren we nog met de hele groep, er zat een man die ons allemaal de hand schudde, wij dachten dat dat een leraar was, pas later bleek dat we bij de special need kids waren, en hij ook een van hen was, een man van 35! maar eigenlijk hadden we dat dus eerst niet echt door. James vertelde wat over de klas en leraressen. Toen bleef de groep achter en wij gingen met hem naar de andere kant, de school voor de doven. Dat was een groot gebouw, we schudden de directeur de hand, en mochten gezamenlijk de klassen rond. Dit was een bijzondere ervaring, de kinderen waren allemaal heel lief en vriendelijk, wij zwaaiden, schudden de handen, en bekeken hun werkjes. Boven zijn de slaapvertrekken, die er redelijk netjes uit zien met stapelbedden. De kinderen die van ver komen slapen hier s nachts en gaan soms in het weekend naar huis. Maar er zijn enkele klaslokalen die opgeknapt moeten worden, er is trouwens nog veel meer op te knappen, de kinderen mogen buitenspelen als er vrijwilligers zijn om op ze te letten, en voor beide projecten geld dat er speelgoed en schriften en krijtjes en ander materiaal aangeschaft kan worden. Wij gingen terug naar de speciale kinderen en hebben daar tot 12.00 uur met ze gespeeld en engels geprobeerd te praten, zeer indrukwekkend allemaal . Om 12 uur gingen we weer en zagen we een olifant op straat in het wild, heel apart!
Terug thuis waren we erg moe van de indrukken, wat gerust en gegeten, hoorden dat er een arts bij die meiden kwam. Om 16.00 zijn we per tuktuk naar de boot gegaan, onderweg allemaal apen gezien met kleintjes! Gevaren op het meer, en daarna met de kabelbaan naar een bergtop gegaan, prachtig uitzicht over stad en meren. Terug thuis vroeg gegeten omdat de groep vertrok per nachtbus naar de desert, de zieken blijven thuis, en reizen maandag als de groep weer terug komt, weer met hen verder naar Bombay. Nog gepraat met James over de projecten en besloten dat we 3 projecten gaan starten maandag, s morgens de dovenschool, waar we gaan schilderen en lesgeven, dan 1 uur naar de speciale kids, dan naar huis om te eten en rusten en om 4 uur naar de slums tot een uur of zeven. In de slums is het voornamelijk Engels aanleren aan de kids. Kijken of dit te doen is, na 2 dagen gaan we evalueren. Nog uno gespeeld, is erg populair hier en toen naar bed, morgen gaan we naar yogales en shoppen!

• 19 Juli 2014 - 00:05

Anton Kroes:

Wat leuk nu ook post te krijgen, en wat schrijven jullie gezellig! Fijne tijd!

• 19 Juli 2014 - 15:36

John En Ingrid:

Wat een ervaringen doen jullie op! En wat bijzonder om dat met z'n allen te beleven!
    Geniet met volle teugen!
    liefs, John en Ingrid

• 19 Juli 2014 - 17:25

Dick En Mirjam:

Een week onderweg en nu al zoveel beleefd! Blijf vooral genieten. Gr. Dick en Mirjam