Epiloog - Reisverslag uit New Delhi, India van Familie Sanders - WaarBenJij.nu Epiloog - Reisverslag uit New Delhi, India van Familie Sanders - WaarBenJij.nu

Epiloog

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Augustus 2014 | India, New Delhi

Na een hectische dag met veel bezienswaardigheden in Delhi 's avonds nog even gegeten in ons hotel. De bagage nog even omgepakt, zodat alles eenvoudig mee kon. Op het afgesproken tijdstip van 23.00 uur naar beneden voor onze taxi naar het vliegveld. De receptionist van het hotel had deze voor ons geregeld, maar om elf uur stond er een kleine vierpersoonsauto voor de deur. Daar konden wij met onze bagage met de beste wil van de wereld natuurlijk nooit in. Terug naar de avondreceptionist, een collega van degene die het voor ons had geregeld. Hij zag wel in dat dit niet kon, maar zei dat wij deze auto bij zijn collega hadden besteld. Vanzelfsprekend lag dat iets anders, want wij hadden hetzelfde type auto besteld als de auto waarmee we een week hadden rondgereden. De receptionist zou binnen een aantal minuten zorgen voor een grotere auto. Uiteindelijk tegen een meerprijs van 300 roepies. Ik ontplofte zowat, want ik voelde dat we genept werden, maar we waren best wel moe en wat is uiteindelijk 3,75 euro? Onze chauffeur leek wel haast te hebben, want in no time waren we op het vliegveld. Een lange incheckprocedure volgde en begon al bij de ingang van de terminal met een paspoort- en ticketcontrole. Vervolgens lange rijen bij de paspoortcontrole en de controle van de handbagage. Het was inmiddels 00.30 uur zondagochtend! Het KLM-toestel vertrok keurig op tijd om 03.10 uur. Onderweg behoudens wat turbulentie geen problemen. Anders dan op de heenreis nu geen vlucht over de Oekraïne, maar via Rusland, Polen en Duitsland (Berlijn). Landing op tijd om even over achten in de ochtend plaatselijke tijd. Met de taxi naar huis en dan alles uitpakken. We kijken 's avonds, onder het genot van een heerlijke Italiaanse maaltijd, vermoeid maar voldaan nog even met de kinderen terug op ons avontuur. Missie geslaagd constateren we! Het werk aan het project van en met de dove kinderen heeft al met al toch wel de meeste voldoening gegeven. De eerste drie weken ook meer dan de laatste week. De dankbaarheid van de kinderen in alle drie de projecten, de dankbaarheid van de directeur en zijn inzet om de door ons geschilderde lokalen helemaal af te laten schilderen door voor de plafonds een professionele schilder in te huren geven ons een goed gevoel. Lichamelijk vermoeid, maar geestelijk enorm verrijkt kijken we terug op een heel bijzondere vakantie met ons gezin. Een vakantie die ons ons hele leven zal bijblijven en wellicht op een andere manier of in een ander land voor herhaling vatbaar zal kunnen zijn. Bijzonder waren de warme en persoonlijke contacten met de altijd vriendelijke, gastvrije en hartelijke bevolking die onze harten heeft gestolen. Incredible and amazing India zal voor altijd een bijzondere plek in onze harten innemen. Alle inspanningen zijn het meer dan waard geweest. Namastee!

• 12 Augustus 2014 - 08:21

Lydia:

fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.
    ik vond het erg leuk om jullie verslagen te lezen, Bedankt.

Lydia