Wilton en New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie Sanders - WaarBenJij.nu Wilton en New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie Sanders - WaarBenJij.nu

Wilton en New York

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Augustus 2015 | Verenigde Staten, New York

Doorgereden naar Hampton, spullen weg gezet bij het hotel, gegeten in Wilton waar Lisette woont, heel gezellig plaatsje. Daarna naar haar huis gereden. Ze wonen daar prachtig in een doodlopende bosweg met een huis op een heuvel. Opa en oma waren er, en Mina, het meisje waar Lisette voor zorgt. Even lekker wat gedronken en gepraat, oma spreekt goed Nederlands, dat was lekker makkelijk. Toen kwam de hostmoeder van Lisette ook thuis om kennis te maken. Lisette wilde ons iets van haar omgeving laten zien, dus wij allemaal in haar auto. Nou waar wij erg op de snelheid letten, doet zij duidelijk niet, dat ze nog geen bekeuring heeft? Even opfrissen in het hotel en toen met de hele host familie van Lisette uit eten gegaan , 10 personen totaal, om even gezellig te doen, gezellig is een woord wat ze daar niet kennen.Lisette nam ons mee naar huis, daar stond onze auto nog, zij bleef daar en wij naar het hotel. De volgende ochtend na een wegblaas ontbijtje, hebben we haar nog even dag gezegd thuis, ze was aan het werken zijn wij doorgereden naar New York om de auto weg te brengen. Heel aangekomen en met een shuttle naar Grand Central in NY Manhattan. Daar zat ook ons hotel.
Wat hebben we gedaan in NY: Top of the Rock, en Rockefeller plaza, Central park, Museum of national history, met de ferry naar Staten Island om langs het vrijheidsbeeld te gaan, Wallstreet, the bull, 9/11 monument en het 9/11 museum, heel veel gewandeld, de bibliotheek gezien, High line park met Lisette, want ze kwam nog een dagje en met zijn vieren naar een Broadway musical Finding Neverland geweest, prachtig! Brooklyn bridge en nog heel veel meer....... Afscheid genomen van Lisette, zij vertrok weer met de trein naar huis, er waren weer tranen, maar nu is het nog maar twee maanden, heerlijk om haar weer om ons heen te hebben gehad. Zaterdag met een taxi, zo'n lekkere grote zwarte wagen naar JFK gegaan, daar nog even lekker avond gegeten en met het vliegtuig naar IJsland. Anderhalf uur gewacht en met een heel klein beetje vertraging door naar Schiphol waar we een uur op de koffers moesten wachten, en toen naar huis. We zijn redelijk op , maar hebben mooie herinneringen aan een land met vriendelijke mensen , mooie steden en bezienswaardigheden , maar ohh wat een prijzen, dus tijd om weer aan werk te gaan !!

• 16 Augustus 2015 - 21:23

Judith:

erg leuk om jullie verhalen weer te kunnen volgen. fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.