Op weg naar New York - Reisverslag uit Lenox, Verenigde Staten van Familie Sanders - WaarBenJij.nu Op weg naar New York - Reisverslag uit Lenox, Verenigde Staten van Familie Sanders - WaarBenJij.nu

Op weg naar New York

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Lenox

Montreal was een grote stad met een heel modern gedeelte, waar niet veel aan was , en een oud centrum, dit was zeer de moeite waard en heel gezellig. Al met al zouden wij deze stad niet aanraden aan mensen om te bezoeken.
Na Montreal door gereden naar Huntsville. Daar hebben we twee wandelingen gemaakt in een prachtig natuurgebied en hebben een kano en twee kayaks gehuurd om eens actief te doen. Nou gillen! Mieke is niet zo'n held, de kinderen vonden ons net Tiny en Lau in die kano, ....maar we hebben het gedaan, en niet omgeslagen!!!
De volgende dag door naar de Niagara Falls. We hadden een hotel op 10 minuten lopen van de
watervallen, ideaal! Wat een stad, helemaal gericht op het tourisme, heel apart, een beetje pretparkachtige straat met veel eten en drinken en attracties. We zijn in een boot aan de Canadese kant vlak onder de watervallen gevaren, je zit daar ongeveer een kwartier in, zeer goed georganiseerd allemaal, en een bijzondere ervaring. Veel dingen bekeken , ons opgefrist en daarna Mexicaans gegeten, nou eigenlijk weinig gegeten, want het was niet te eten, helaas..
De volgende dag weer de grens over naar Amerika, overal camera's, ze vragen van alles aan je , waar je vandaan komt, hoe lang je in Canada bent geweest, wanneer je terug vliegt en waar vandaan etc. Maar we mochten door... Toen door gereden naar Cortland. Dat was niet heel veel bijzonders, Pim vroeg zich nog af waarom hij dit had uit gekozen, maar goed, even een dagje wat rustiger aan, ook lekker hoor! De volgende dag naar Lenox. Dat is een hele leuke plaats, echte Amerikaanse huizen en heel veel art shops en galeries, heel leuk om te zien. Heel hoog bejaarden gehalte, ook in ons hotel, want hier vlakbij ligt Tanglewood, daar worden klassieke concerten gegeven nu, daarom is het zo druk en uitverkocht. Hier een wandeling gemaakt door een natuurgebied met veel vogels en bevers en beren! Gelukkig zagen wij alleen maar een schildpad, een dode muis, een eekhoorntje, een kikkertje, mooi gebied hoor! Daarna lunch gegeten en s middags wilden we met een oud treintje, bleek dat dat er helemaal niet meer was, af en toe kwam er bij het stationnetje dat nu een restaurant was nog een goederentrein kwam . Door gereden naar een ander plaatsje in de buurt om te bekijken. Het is een erg leuke omgeving hier. Morgen gaan we Lisette wegbrengen en overnachten. in Hampton .