Water/Paani - Reisverslag uit Udaipur, India van Familie Sanders - WaarBenJij.nu Water/Paani - Reisverslag uit Udaipur, India van Familie Sanders - WaarBenJij.nu

Water/Paani

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Juli 2014 | India, Udaipur

Vandaag is het Islamitische Suikerfeest, het einde van de Ramadan, de vastenperiode. De scholen zijn dicht. Vandaag is, met uitzondering van het slumproject, geen bezoek mogelijk aan de projecten. We kunnen iets later op en besluiten nogmaals naar het oude centrum te gaan voor wat inkopen. Toch word ik al vroeg wakker. Dit keer niet van de melkmannen, maar van een enorme en lang aanhoudende regenbui. Het komt met bakken de hemel uit en zal waarschijnlijk lijken op de regenbuien die nu in Nederland vallen. Ondanks de afwezigheid van drainage, kun je hier nog niet door de straten varen. Dat water komt uiteindelijk in de grond en in de meren in dit gebied terecht en is natuurlijk erg belangrijk voor de akkerbouw en de economie in deze regio. Het effect van de vele regenbuien op de slums laat zich raden, maar de kinderen spelen er gewoon in de plassen. Dit keer heb ik niet zoveel trek en laat ik de eieren bij het ontbijt achterwege. Het blijft bij een paar sneetjes toast met honing en wat cornflakes met melk en een kopje thee. Om 10.00 uur staan de tuktuks klaar. Bansilal is er vandaag niet bij, maar Gorishaakar en een maatje vervangen hem prima. We verkennen nu de winkeltjes aan het begin van het centrum en doen wat inkopen. Lisette voert steevast de onderhandelingen en boekt mooie resultaten. Meestal gaan we voor een prijs rond de 50% van de eerste vraagprijs de deur uit. Ivar bedingt zelfs een korting van 80% op een beeldje. Naast een kleed, wat Indiase broeken en wat andere snuisterijen, kopen we ook een T-shirt met Bob Marley op de voorkant voor James. Rond 12.30 uur even voor een lunch naar ons vaste tentje in het centrum. Pizza's met tomaat en champignons voor 1,40 euro. En ze smaken goed. Daarnaast een verse ananassap en een lassie, een drankje van yogurt met cocosnoot. Net als de eerste hap naar binnen is komt James met de twee Engelse meiden aan. Zij willen nog wat kopen ter voorbereiding op hun lessen aan de doven. Wij winkelen nog even verder en worden even na tweeën opgepikt door onze tuktuks. Samen met Joanna en Rachel gaan we terug. Onderweg nog een paar stops om een maatbroek op te halen en de gebruikelijke spulletjes bij de supermarkt. Tijdens de hele winkelperiode schijnt het zonnetje er lustig op los en is het behoorlijk warm. Ik voel me wel wat minder en de Delhibelly is weer terug. Waarschijnlijk toch weer iets verkeerds gegeten gisteren. All in the game. Ik besluit om even te gaan liggen en niet mee te gaan naar het slumproject. Het team is net een kwartiertje de deur uit en regen en onweer barsten weer in volle hevigheid los, zelf zo dat het water op verschillende plekken het huis binnenkomt. Als ik wat water haal voor wat medicijnen ga ik bijna onderuit bij de deur van onze kamer. Het staat redelijk blank. Dat komt onder meer door de wind en het feit dat hier tussen de ramen en de kozijnen gewoon ruimte zit. Het is nooit afgekit en dan gaat het hard. Om 18.00 uur komen de projectgangers als verzopen katten weer terug. Even relaxen, douchen en dan straks aan het avondeten. Gelet op het weer zal het vanavond wel bij een potje Uno blijven. Namastee!

  • 29 Juli 2014 - 22:00

    Margriet:

    Geniet van de berichten ook hier in Frankrijk ontvangst niet altijd super of een lege mobiel.dus nu de laatste drie verslagen gelezen.heb net bericht van roos is terug uit Thailand zij moest via Parijs en disselboom naar huis ivm met code oranje in nl.dus ook daar veel water ook hier in Frankrijk instabiel weer.maar genieten evengoed. Pim nog een verzoek als het zo uitkomt kun je voor mij ook een leren Indiase tas meebrengen? Lijkt mij leuk. Gr margriet en frans

  • 30 Juli 2014 - 00:11

    Anton:

    Fijn steeds wat te horen, lees graag jullie smakelijk geschreven commentaar!
    Hier flink regen gister, maar dinsdag alweer droog en warm...
    Groeten
    Anton

  • 30 Juli 2014 - 13:42

    Helen Kamu:

    Hoi Pim, wat leuk om jullie verhalen te lezen. Ik heb er nu pas tijd voor want net een week terug op het werk en dan weet je het wel.
    Wat goed dat jullie dit doen, petje af hoor!
    Ik kijk uit naar jullie volgende belevenis.

    groeten, Helen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Udaipur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2014

Epiloog

08 Augustus 2014

New Dehli en naar huis

07 Augustus 2014

De Taj Mahal

06 Augustus 2014

Pinkcity Jaipur en Amberfort

05 Augustus 2014

Op weg naar Jaipur
Familie

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 14809

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Amerika en Canada

09 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: