De Taj Mahal - Reisverslag uit Agra, India van Familie Sanders - WaarBenJij.nu De Taj Mahal - Reisverslag uit Agra, India van Familie Sanders - WaarBenJij.nu

De Taj Mahal

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 Augustus 2014 | India, Agra

Vandaag vroeg op, lange dag voor de boeg. Eerst rijden we naar Agra, onderweg nog een prachtige tempel gezien, en nog een foto gemaakt van een verlaten stad. Die stad gaan we niet bezoeken besluiten we, neemt ongeveer anderhalf uur in beslag en die willen we besteden in Agra. Rond half twee zijn we in Agra, stelt niet zo veel voor, je verwacht met zo'n bezienswaardigheid dat je redelijk mooie wegen treft, maar nee hoor, valt tegen. Santosh zet ons af bij een restaurant waar we ivm de tijd snel gaan lunchen . Het ruikt erg fris in dit restaurant, voor Indiase begrippen, je krijgt zelfs een doekje om je handen schoon te maken. Daarna naar ons hotel, spullen op kamer stallen, de gids is er al, dus door naar de Taj Mahal. Santosh zet ons af, op een gegeven moment mag je niet verder, de gids koopt kaartjes, wij krijgen opdracht, alleen camera's mee, verder niets ivm apen, en securitycheck .De gids geeft ons een speciaal tasje met water, overschoenen en een kaartje. We stappen in een soort golfkar en die brengt ons tot de oostpoort. Het is nu best mooi, maar wel warm zonnig weer, dus goed voor de foto's. We gaan door de toegangspoort en daar staat hij dan...enorm mooi! We kijken 2 uur rond, binnen en buiten, de gids vertelt ons veel en we maken heel veel mooie foto's. Zeer bijzonder.
Hierna lopen we door de westpoort weer naar buiten, daar nemen we een riksja, deze brengt ons weer naar de auto. Dan op weg naar het fort. Vanaf het fort kun je de Taj Mahal ook nog aan de achterzijde zien liggen langs de rivier, ook vanaf hier enorm mooi. Ernaast is een groot open crematorium, waar je er onderweg ook heel veel van ziet, je ziet rook, dus ze zijn iemand aan het cremeren, enge gedachte hoor, zo open en bloot. Bovendien ruik je het ook nog, de wind staat onze kant op. Terug in het hotel om 19.00 uur, we nemen afscheid van de gids, gaan douchen, want het was gelukkig erg warm. Helaas geen warm water en de handdoeken lijken wel schuurpapier, bijkomend voordeel je wordt er weer lekker warm van. Daarna zet Santosh ons af bij een restaurant om te eten. In Nederland zou je hier nooit gaan eten, het ziet er niet uit, maar het heeft drie goede beoordelingen en het eten is goed. Nu lekker slapen, morgen om 9.00 naar New Dehli.

• 08 Augustus 2014 - 09:03

Kevin Van Ginkel :

Klinkt allemaal helemaal geweldig!

Spreek jullie zodra jullie terug zijn :)

• 08 Augustus 2014 - 10:15

Mirjam & Dick:

hi Luitjes,

wij hebben met belangstelling jullie bijna dagelijkse reisverslag gelezen .
    het was boeiend en indrukwekkend.
    de opgedane indrukken vergeet je je hele verdere leven niet meer.
    nog even en dan zit het verblijf in india erop.
    wij wensen jullie een behouden reis naar nederland toe.
    mvg mirjam & dick