Projectendag - Reisverslag uit Udaipur, India van Familie Sanders - WaarBenJij.nu Projectendag - Reisverslag uit Udaipur, India van Familie Sanders - WaarBenJij.nu

Projectendag

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Familie

31 Juli 2014 | India, Udaipur

Gelukkig ben ik deze nacht gewoon in bed kunnen blijven liggen. Het kleine beetje voedsel en drinken en de medicijnen hebben hun werk gedaan. Ik ben wel verschrikkelijk stijf, alsof ik een marathon heb gelopen, dus houd me vandaag nog maar even afzijdig van het buitengebeuren. Mieke en de kinderen gaan de normale tijd op, dus de wekker gaat om 6.45 uur. Vandaag een eerste officieel bezoek aan het project voor de special need kids. Door het uitlopen van het werk bij de doven en de twee feestdagen was dat er nog niet van gekomen. Het hobbelpaard en nog een ander speeltje gaan mee. Het hobbelpaard valt in goede aarde. Op het project wordt gestart met een yogales en daarna wordt er gespeeld. Voor het vertrek wordt er nog wat gegeten. Vandaag ook al geen hele "lesdag", want het is de laatste dag van de maand en de lessen stoppen dan eerder. Wisten wij ook niet, maar hoorden we ter plaatse. Dat betekende dus al weer een vroege terugkeer naar onze verblijfplaats. Onderweg worden nog een paar winkels aangedaan en worden nog wat leren tassen gekocht. Nu voelt Mieke zich minder. Het is niet te hopen dat dit doorzet. Om 16.00 uur gaan Lisette, Ivar en Mieke met Joanne en Rachel naar het slumproject. De kinderen krijgen de groentenamen in het Engels en de fasen in het menselijk leven van baby tot bejaarde. Ook wordt er een poging gedaan om te scooby doo-en (armbandjes maken), maar die vaardigheid is niet voor elk kind weggelegd. Ondertussen sluipt er bij mij een eekhoorntje de kamer binnen. Eerst denk ik nog dat er een vogel aan de buitenkant van het raam zit, maar al snel zie ik dat het eekhoorntje al binnen is. Ik lag net even te rusten en beschijn hem met mijn zaklamp. Hij verdwijnt door de deur van onze kamer het huis in en ik zie hem niet meer terug. Rond 18.00 uur zijn de projectgangers terug. We rusten wat of spelen een potje darts op een magneetbord. Ook wordt er weer ge-Unoot. Mieke slaat de avondmaaltijd over en ik begin al weer een beetje trek te krijgen. Indiase pasta (met groenten dus) staat er voor vanavond op de kaart. Na het eten Uno en een beetje bijtijds naar bed. Morgen is al weer onze laatste dag hier. We gaan de foto's van de kinderen uit de projecten, die we hier al hebben laten afdrukken, uitdelen. De groepsfoto van de kinderen van het dovenproject hebben we, net als de foto van de Engelse meisjes, ons gezinnetje en de directeur met zijn dochter, laten vergroten en inlijsten. Voor alle kinderen uit het slumproject hebben we een pennendoosje gekocht en een vriendschapsarmbandje met wat potloden. Ook die zullen we morgen uitdelen. Voor nu namastee!

  • 01 Augustus 2014 - 09:27

    Margriet:

    Is de maan al te zien? Goed om te lezen dat je weer bent opgeknapt pim. Hopelijk blijft dit de anderen bespaard.hebben de kinderen het ook naar hun zin? En wanneer gaan jullie zelf op reis? Ben benieuwd.ik weet niet of het Door je zoektijd is ontgaan pim maar zou je nog willen kijken voor een leren tas voor mij? Zou ik heel leuk vinden gr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Udaipur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2014

Epiloog

08 Augustus 2014

New Dehli en naar huis

07 Augustus 2014

De Taj Mahal

06 Augustus 2014

Pinkcity Jaipur en Amberfort

05 Augustus 2014

Op weg naar Jaipur
Familie

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 14791

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Amerika en Canada

09 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: