Het hele grote klaslokaal - Reisverslag uit Udaipur, India van Familie Sanders - WaarBenJij.nu Het hele grote klaslokaal - Reisverslag uit Udaipur, India van Familie Sanders - WaarBenJij.nu

Het hele grote klaslokaal

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Familie

23 Juli 2014 | India, Udaipur

Vandaag weer om kwart voor 7 op, helaas geen fried rice van James om mee te nemen voor de lunch, maar het alternatief, gebakken eieren met brood, daar doen we het dan mee, samen met een paar zoete mango's, we hebben niets te klagen hoor! De tuk tuks arriveren en wij gaan weer op weg naar de school. Lisette en Pim gaan eerst verf kopen, Ivar en ik gaan al aan de slag, de directeur had gezegd dat de lokalen leeg zouden blijven, maar helaas er zat al weer een groep kinderen in met een lerares, wij zien al snel dat ze amper les geeft, ze zit in een stoel, belt met haar mobiel, loopt uit de klas, praat met en kijkt naar ons, wij begrijpen nu wel dat die kids een beetje aandacht geweldig vinden. Al snel is het tweede deel van het lokaal klaar, nog 2 te gaan, er komen 3 Indiase jongeren die mee willen helpen en zij kopen twee kwasten en gaan in het vierde deel aan de slag, alle hulp is welkom! In de pauze doen we spelletjes met de kinderen en hebben een hoop lol, de fotocamera is ook een geliefd item. Gauw door en om 13.00 lunchen we weer in de lerarenkamer! We krijgen weer Indiase thee aangeboden, smaakt heerlijk hoor, en het is goed gekookt, belangrijk hier! Er komt nog een Indiase mevrouw aan het hek met haar zoon , deze zit op de special need school, zij wil graag met ons praten, ze vind het heel mooi wat wij doen! Leuk om even met haar te praten. Vandaag komen de tuktuks ons om kwart over twee halen, ze zijn iets aan de late kant, dus worden er nog wat foto's gemaakt van de conciërge en de directeur en wat kinderen. Op weg naar huis is het heel druk in de oude stad, dus onze chauffeur toetert er weer lekker op los. Even met de engelse meiden gepraat, Zij vertrokken met James voor een boottocht en trip naar andere dingen die wij al gedaan
hebben. Snel gedoucht en gedronken en op naar de slumschool. Dit keer twee groepen van 14 kids, Lisette en ik hebben vier Jongens ertussen die totaal niet luisteren, erg lastig als je moeilijk met elkaar kan communiceren, maar wij hebben nu besloten dat ze naar huis gaan als het morgen nog zo is. Wij hadden nu allebei een klein krijtbord, een oude van James en Pim heeft er 1 geleend van de dovenschool. We geven twee uur les, zijn daarna erg bezweet en vermoeid, maar wat vinden de kids het leuk. Terug naar huis, wat gedronken, gelezen etc. De kokkin komt eten maken en de anderen komen thuis, allemaal hebben we eigen verhalen. We eten gezamenlijk, erg lekker eten, een deel hebben de engelse meiden zelf gekookt, snel afwassen en in de tuktuks nog even naar een soort warenhuis om wat speelgoed en lesmateriaal te kopen voor morgen. Buiten regent het pijpenstelen. Met iedereen koffie en thee gedronken, natuurlijk nog uno gespeeld en nu naar bed! Groeten van ons!

  • 24 Juli 2014 - 21:01

    Laura:

    Lieve buurtjes,

    Wat leuk om te lezen!! Ik zag zojuist pas dat ik steeds al de verslagen in mijn mail kreeg, maar op een of andere manier is het allemaal in mijn spam terecht gekomen, dus heb ik nooit eerder gezien. Ik ga het later op mijn gemakje allemaal doorlezen, ben erg benieuwd hoe het jullie daar vergaat in het verre India. Heel veel plezier verder!

    Veel liefs Laura en ook van Jur en de meiden.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Udaipur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2014

Epiloog

08 Augustus 2014

New Dehli en naar huis

07 Augustus 2014

De Taj Mahal

06 Augustus 2014

Pinkcity Jaipur en Amberfort

05 Augustus 2014

Op weg naar Jaipur
Familie

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 14815

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Amerika en Canada

09 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: