De eerste volle dag in Udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van Familie Sanders - WaarBenJij.nu De eerste volle dag in Udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van Familie Sanders - WaarBenJij.nu

De eerste volle dag in Udaipur

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 Juli 2014 | India, Udaipur

Vannacht tot 3.00 uur plaatselijke tijd met onze coordinator James ietwat vermoeid naar de wedstrijd Duitsland-Argentinie gekeken. Afgesproken dat ons programma voor vandaag wat later zou (mogen) beginnen. Ontbijt rond 9.30 uur in plaats van 8.30 uur. Na het ontbijt eerst met Ivar en James in een tuktuk op pad voor simkaarten voor onze telefoons. Voor het eerst ontwaren we dit land en de stad bij daglicht. De reis van het vliegveld naar Udaipur in het donker over de snelweg voorspelde al iets overweldigends en nu openbaarde het zich al in de buurt van ons guesthouse. Wat een land is dit. Het lijkt chaos alom, maar toch lijkt er van enige organisatie sprake, want anders zouden er nog veel meer ongelukken op de openbare weg gebeuren. Een bureucratisch land ook. Het lijkt of ze het woord hier hebben uitgevonden. Dat blijkt uit ons verzoek aan James om de simkaarten. Eerst blijken er allemaal formulieren te moeten worden ingevuld, dan moet er een pasfoto op. Tja die hebben we niet voorhanden. Ik heb er nog wel een van Ivar en Lisette in mijn portefeuille. Dan die maar gebruiken. De foto's moeten op de formulieren worden geplakt en worden voorzien van een handtekening op papier doorlopend op de foto. Zo gedaan en terug per tuktuk naar het winkeltje aan de weg. Wij geven de papieren af, maar de filiaalchef neemt geen genoegen met de (korte) handtekening van Lisette. Die had ze wat langer gemaakt om hem op de foto te kunnen laten doorlopen. Helaas. Ook het formulier van Ivar haalt de eindstreep niet. Hij is minderjarig en mijn foto moet er bij. Maar ja, geen pasfoto...die kan ik om de hoek laten maken. 8 stuks voor 65 eurocent, dat weer wel. Een voor een geknipt met een schaartje en keurig in een zakje. Foto er bij, maar helaas...geen paspoort van mij er bij. Kortom, we hebben dus nog geen simkaarten. Terug naar huis, waar onze kokkin weer een heerlijke lunch voor ons heeft klaarstaan. Dat is wel luxe en hadden we zo nooit verwacht. 'S middags na een uurtje rust om 15.00 uur naar het paleis van de koning in Udaiput. Het op een na grootste paleis in India. Een museum in een deel van het paleis. De zoon van de koning woont in een ander deel. Deze familie is schatrijk en bezit een groot aantal luxe hotels en ander vastgoed. De weg naar het paleid is typisch Indiaas: Heel veel brommers en scooters gecombineerd met tuktuks en auto's. Halfopgebroken wegen met af en toe wat afval langs de weg, maar vooral ook veel mensen, een enkele koe, zwerfhonden en naarmate je het paleis nadert vooral veel winkeltjes. We krijgen via James een gids voor de toer door het paleis toegewezen. Een man met humor, die ons ook veel verteld over de geschiedenis van de dynastie en ons een paar mooie uitzichtspunten laat zien. Veel buitenlanders zijn hier niet. Na het paleis een drankje in een verantwoorde coffeeshop en daarna langs de winkels, tuktuks, constant toeterende brommers en scooters, koeien en honden, naar een oude tempel in de straat. Ook dat is bijzonder. Even schoenen uit en een rondje rond de tempel. Hier en daar een eekhoorntje en wat aparte vogels, maar streds de claxons van de brommers. Van daar uit naar een dansfestijn dt om 19.00 uur begint. Begeleid door traditionele Indiase muziekanten dansen de dames in prachtige kostuums in het rond. Een prachtig schouwspel. Zo kan India dus ook zijn. In het donker gaan we rond 20.00 uur in het donker weer huiswaarts met onze 2 Tuktuks. Onderweg nog even een stop bij een winkeltje voor wat chips en drinken en dan om 21.00 uur aan tafel voor het avondeten. Weer een heerlijks Indiase vegetarische maaltijd met bonen tahoe, rijst, paperdan (brood) en een beker water. Bijtijds naar bend deze keer, want morgen gaan we naar de markt om eten en specerijen voor de komende week in te slaan en krijgen we kooklessen Indiase keuken. Wordt dus vervolgd.

• 14 Juli 2014 - 19:58

Judith Lodder:

Nog maar 2 dagen gehad, maar al zoveel beleefd! Wat een avonturen beleven jullie. Leuk om het zo te volgen. Geniet van jullie avontuur. Wat een verschil met Texel straks voor mij, haha.
    Groetjes Judith

• 14 Juli 2014 - 20:08

Margriet:

Heel herkenbaar ook het verslag van gisteren met veel plezier gelezen.ja je leert zeker relativeren van zo'n reis als deze.de grote contrasten.never a duel moment.wat hebben wij het goed en goed geregeld.mensen met een beetje status zijn belangrijk en zullen het niet nalaten de regels nadrukkelijk te zullen volgen.hevig knikkend yes air. No sir (blijven beleefd) erg leuk jullie op de voet te volgen.heel veel plezier en doe het rustig aan (indiaas tempo)lieve gr margriet

• 14 Juli 2014 - 20:09

Wilma:

Hallo Fam.

Leuk dit allemaal mee temaken zeg en zoveel al gelukkig worden jullie
    Goed op gevangen zeg
    Groetjes en succes met het vrijwillergerswerk

• 14 Juli 2014 - 20:21

Dick:

Wat een belevenissen vandaag. Stonden je schoenen er nog, toen je weer terug kwam na je bezoek. Die van mij waren verdampt toen ik terug kwam. Nieuwe schoenen kosten daar gelukkig een fractie van wat je in Nederland betaalt. We lezen met belangstelling jullie reis-verslag. Tot de volgende keer. Gr. Dick en Mirjam

• 14 Juli 2014 - 21:17

Saskia Ginah:

Hallo daar,

Wat ontzettend leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!
    Ben benieuwd naar jullie vervolgverhalen..... Geniet van deze bijzondere reis.

Groetjes Saskia

• 14 Juli 2014 - 22:59

Monique Jordan:

Ben benieuwd of jullie het elke dag gaan volhouden met die leuke verslagen, maar krijg wel al zin die kant op te gaan. Lijkt zo erg op Nepal, zeker qua verkeer en drukte op de wegen:-). Have fun.
    groetjes Monique

• 15 Juli 2014 - 10:03

Janny Kanis:

Lieve familie, wat een boeiend verhaal en fijn om te merken dat alles okay met jullie is. Ik wil erg graag jullie blijven volgen. Dus nieuwsbrieven ontvang ik graag.
    Graag s.v.p. mailen naar Janny.Kanis@utrecht. Als jullie J.Kanis gebruiken komen jullie berichten bij Joke Kanis van de GG&GD

• 16 Juli 2014 - 09:32

Tanja:

Jongens wat hebben jullie al veel gedaan en gezien in 1 dag! wat een ervaring.....veel plezier weer morgen! xx

• 17 Juli 2014 - 12:40

Tara:

Leuk om jullie verhalen zo te lezen. Klinkt (ook al is het voor ons een tijd geleden) heel erg bekend. Hier alles oké, temperatuur begint die van jullie te naderen ;-).
    Geniet ervan met z'n vieren en niet te hard werken!
    Tara